Gubbjävel

Igår när jag skulle ta bussen hem efter mitt underbar eminenta rus och med en god måltid framför mig (kebabtallrik m massa vitlök!!!) så satte sig en full jävla gubbe brevid mig. Fick förklarat att han var 51 år. Trots sin ålder var han dock långt ifrån vis utan skulle tvunget på och snacka med mig när jag, uppenbart ointresserad, STIRRAR in i rutan... Han fatta dock inte piken. Inte heller mina korta svar så som "mmh. Happ. Jaså? Sko. Osv."

Visst han får gärna sitta och snacka med sig själv i tron om att han egentligen snackar med ett snyggo som är way-out-of-his-league. Men fan! När han kommenterar mitt utseende, då får det fan vara nog.
"Alltså hur gammal är du?"
"21år"
"Va det hade jag aldrig trott hade gissat på 32år - med det sminket. Svart under ögonen det är inte bra. Varför sminkar du dig för att se äldre ut? Jag gillar inte svart smink, du är mycket vackrare utan!"
" Du är den första som någonsin har gissat att jag är 30 bast, alla brukar gissa på att jag är yngre. Jag sminkar mig INTE för att se äldre ut, vem fan vill vara gammal? För det andra: Svart smink är jävligt bra. Jag respekterar din åsikt, men jag kunde inte bry mig mindre. (Jag ljuger inte här utan det var detta jag sa, är rätt imponerad om man tänker på min promillehalt)"


Gick och ställde mig i gången för som tur var skulle jag av nästa station. Var vid han frågar "Var är vi någonstans?"

"Jag tycker inte om äldre män som inte kan supa eller hitta hem.
Det får dom att se tragiska ut."
(här sa jag nog faktiskt enbart "Tragisk" som slutkommentar men det gör sig inte riktigt i skrift.)

Sen gick jag av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0