Ångestboken

Igår gjorde jag en ångestbok. Vissa är för dumma för att ha ångest - Det är smart (åh Jan Stenmark!). Det är inte jag. Jag är ångestladdad och bitter (för det är förjävla intelligent att vara). Nej men ångestboken är faktiskt en bra idé. Ibland blir det att jag stirrar mig blind på ett problem. Så jag besluta mig att helt sonika skriva ner problemet och sedan likt en insändare till kropp och knopp skriva: "Lösning: Du borde..." Som om jag gav rådet till någon annan. Sedan skrev jag ner vad jag skulle fokusera på idag. Det som vart viktigast för stunden, inte det flera veckor bort. 

Helt plötsligt kändes måndag väldigt mycket lättare att möta. Även om jag fortfarande har ont i magen av att ha ätit för mycket pepparkakor :P


Kommentarer
Postat av: FIA

Att skriva ångestbok sa de att jag också skulle göra, men jag gjorde aldrig det. SKriver du typ vad som var ångest och vad du borde gjort, eller hur utformar du det?

2011-03-08 @ 19:03:29
URL: http://noonesleeps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0