Dags att ta tag i beachbody 2011

Då jag har legat på latsidan kostmässigt det senaste, pga att jag helt enkelt inte har orkat vara överdrivet hurtig så ska jag långsamt plocka det sista kilona till mitt viktmål. Tror jag i allafall, beror lite på hur och vart jag tappar vikten. Om det bara resulterar i booby and booty loss så får det vara - ickevärt. Men om det verkar försvinna på magen så kör vi på.

Mina planer är att gå ner ca 2-3kg till Juni. På två månader. Inga två veckor eller dylikt utan långsam och sund viktnedgång. Visst det tar längre tid, MEN, jag tappar mindre muskler än på en svältdiet, jag slipper må skit och man får gå mätt och nöjd.

Det enklaste sättet att gå ner i vikt är egentligen att räkna protein (minst 2g per kg kroppsvikt), fett (1g per kg kv) och kcal (ett underskott som ej överstiger -1000kcal/dag). Detta är dock inget jag vill rekommendera egentligen då det är många tjejer som hamnar i ett kontrollbehov, får dålig relation till god mat och helt enkelt svälter sig själva. Som perfektionist att ge sig på att räkna kcal är också en väg mot ångest och kanske en eventuell anorexi. Jag själv måste dock säga att jag inte har något av dessa problem. Jag älskar mat och förstår att mat är något kroppen behöver. Jag skulle aldrig kunna misshandla mig själv eller min kropp med svält...

Något som jag tror skiljer mig och en med viljan att svälta sig själv är att deras viktnedgång styrs av självhat eller ett överdrivet kontrollbehov. Själv gör jag det med härlig narcissism :P Haha, nej men jag älskar och se hur kroppen formas och jag tycker redan att jag är snygg. Tror därav att motivationen denna gången kanske kommer ligga något lägre då jag vet om att jag inte behöver gå ner i vikt, min vikt är redan sund. Skulle även gissa att det beror på vilka ideal man har. Själv skulle jag aldrig, ALDRIG, vilja se ut som en model på catwalken.

Men samtidigt att vara lite tightare till beach 2011 är inget jag säger nej till. Men heller inget jag skulle kunna tänka mig att plåga mig själv för heller.



Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

OMG FAAAAAAAAAAAAAAAN VAD GRYM DU ÄR!!!!!!!!!!!!1 GRATTIS BITCH!!!!!!!!!!!!

2011-03-22 @ 15:19:10
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Ida

jag upptäckte precis att jag inte kommer ha möjlighet att åka till Skogsröjet då jag ska på bröllop samma datum :(:(

2011-03-22 @ 15:41:09
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Grodan

sv: haha.. en drömduid såg ut ungefär som en trollkarl i munkkåpa. :P

2011-03-22 @ 15:59:39
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: ann vicious

sv: lady lady, vilken härlig inställning du har verkar ha till träning, till livet! intressant att läsa det du skrev om dina upplevelser ang. periodisk fasta.. även om jag själv inte testat det så tror jag nog att jag kan uppleva det likadant! har ej bestämt mig ännu hur eller om jag ska testa.. man får se! tack för härlig läsning!



2011-03-25 @ 11:05:08
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0