Det här med ångest

Jobbigt att ha det varje söndag. Och det är trots att jag faktiskt gillar mitt jobb - även om det ibland är psykiskt tungt.

Tror jag har för höga krav på mig själv allmänt och det är därav jag får det varje söndag, inte pga jobbet. På helgerna tillåter jag mig själv att slappna av på ett annat sätt. Jag måste släppa mina krav och tillåta mig själv att mera vara. Vara mänsklig, vara svag och inte alltid behöva prestera. 

Livet är för kort för att alltid behöva prestera och ha prestationsångest. Jag duger, jag är jävligt bra och jag behöver inte bevisa det för någon.

För trott det eller ej, det finns waaaaaay större Losers därute än jag. 
Som den här lille gossen ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0