Vad förväntar sig andra av mig?

Jag kan bli lite störd på mig själv. Störd på att jag har väldigt många sidor av mig själv som jag känner att jag inte kan presentera som en enhet. Lite som att jag låter mina olika sidor komma fram olika beroende på vem jag är med eller i vilket sammanhang. Istället för att bara erkänna hela mig själv; att det är såhär jag är. Take it or leave it.


Varför gör jag en sån "deal" av vad andra förväntar sig av mig? Det enda viktiga är väl egentligen vad jag förväntar mig av mig själv?

Detta faktumet gör det svårt för mig på många sätt. Blandannat nu när jag ska välja vad jag ska plugga. Jag drar åt så olika håll! Just nu står det och väger mellan sjukgymnast, djurskydd o etologi, jägmästare, hälsopromotion:träning eller bara någon skrivarkurs.

Om jag får föreställa mig själv om fem år så ser jag mig som någon galen blandning av viltdjursforskare, personlig tränare, författare och allmän kreativ kläddesigner. Jag inser ju att jag inte behöver välja men att man inte kan bli allt heller, eller jo, men inte som profesionell. 
Hur det blir vet jag inte. Blir nog sjukgymnast eller etologi o djurskydd. Det andra kan vara hobbies som man kan utveckla senare i livet kanske?


FUCK, hatar söndagar. För mycket tankar.




Kommentarer
Postat av: josefine

sv: definitivt!;)

2011-03-20 @ 21:00:52
URL: http://sickbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0