Det här med motivation

Är en jäkla berg-och-dalbana. Ena stunden kan man känna ett kreativtflöde och inspiration som genomsyrar hela ens kropp för att nästa sekund stå där hålögd och glo framför sig. Det senaste har varit hålögd gloende för min del. Jag har känt mig brutalt omotiverad kring det mesta. Min utbildning, mitt jobb, hålla ordning i mitt rum, sköta kosten, hålla kontakt med alla polare, styra upp träningen.


Så nu har jag bestämt mig. Att istället för att gå omkring och lägga massa energi och tänka på hur dåligt å kasst jag gör grejer, eller hur jag inte gör dom... Så ska jag bara göra det. - Just do it. Som någon härlig reklamslogan lyder.

Blir så trött när jag sitter och målar ut mig själv som något jävla offer. Jag är fan inget offer. Folk har det fan 1000ggr värre än vad jag har det. Åh! Arg blir jag på mig själv. Nu ska jag se till att styra upp allt det under dagen jag har haft överhängande mig . Ska även hinna med ett svaljprov på vårdecentralen kvart i tolv. Jupp livet är kul nästan jämt. Men va fan, det kunde varit värre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0